Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΗΣ ΑΓ. ΣΟΦΊΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

Η παρούσα επιστολή αναφέρεται στο άρθρο του Ζαχαρία Γεωργούση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα:

http://www.elora.gr/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2451:-----lr---&catid=6:-&Itemid=3

Απορίας άξιον είναι το σημείο στο οποίο ο αρθρογράφος ισχυρίζεται πως «Ερωτηματικά προκαλεί στη συντριπτική πλειονότητα των Ιεραρχών των πρεσβυγενών Πατριαρχείων και των ελληνόφωνων εκκλησιών η πρωτοβουλία του προέδρου της ελληνοαμερικανικής ένωσης και προέδρου της Παγκόσμιας Ενορίας, Κρις Σπύρου, να επιχειρήσει την τέλεση Θείας Λειτουργίας στον ιερό ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη» καταλήγοντας να δηλώνει ότι ο κ. Σπύρου οργανώνει την τέλεση της Θείας λειτουργίας στην Αγία Σοφία «χωρίς την έγκριση- ούτε καν την ενημέρωση- των αρμόδιων εκκλησιαστικών αρχών της Πόλης δηλαδή του Οικουμενικού Πατριαρχείου.» Αναρωτιέμαι γιατί… εγώ προσωπικά έχω ταξιδέψει και ζήσει σε πολλές ξένες χώρες… ποτέ δε ζήτησα την άδεια κανενός να πάω να εκκλησιαστώ σε οποιαδήποτε ορθόδοξη εκκλησία… οπουδήποτε… παρακαλώ εξηγήστε μου γιατί χρειάζεται ο κ. Σπύρου και η Μη Κυβερνητική Οργάνωση του άδεια από οποιονδήποτε για να εκκλησιαστεί;

Παρακάτω εξηγεί βέβαια ο αρθρογράφος πως «“Ο ιερός ναός της Αγίας Σοφίας ως πνευματικό λειτούργημα ανήκει στην εκκλησιαστική δικαιοδοσία του ΕΠΙΧΏΡΙΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΑ, του Οικουμενικού Πατριάρχη, Βαρθολομαίου. Ουδείς, λοιπόν, κληρικός μπορεί να λειτουργήσει εντός του ναού είτε να προβεί ακόμη και σε υπαίθρια ιεροπραξία άνευ της αδείας του οικείου Ποιμενάρχη.» Δεχόμενοι ότι ο επιχώριος Ιεράρχης της Αγίας Σοφίας είναι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Προκύπτουν όμως τα εξής ερωτήματα στα οποία ίσως ο κ. Γεωργούσης θα μπορούσε να απαντήσει:

1. Πόσες φορές έχει εισέλθει στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας ο Επιχώριος Αρχιερέας;

2. Πόσο συχνά και πότε έχει τελέσει θεία λειτουργία, το πνευματικό του λειτούργημα, στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας ο Επιχώριος Αρχιερέας;

3. Πόσες φορές αφόρισε το Δήμαρχο και το Νομάρχη της Κωνσταντινούπολης για τις «πολιτιστικές» εκδηλώσεις και τις εμπορικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα μέσα στην Αγία του Θεού Σοφία;

4. Πόσες φορές έχει καταγγείλει ο Επιχώριος Αρχιερέας στην Υγειονομική Υπηρεσία της Κωνσταντινούπολης την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Ναός με τις γάτες, τα περιστέρια και τα περιττώματα που κατακλύζανε το Ναό;

5. Αν είναι η Αγία Σοφία το πνευματικό λειτούργημα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου γιατί έλειπε από την επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου στον Ιερό Ναό της Αγίας Σοφίας και κρυβόταν σε δωμάτιο ξενοδοχείου όταν ο Πρόεδρος της Αμερικής επεσκέφθη πρόσφατα την Αγία Σοφία, συνοδευόμενος από τουριστικός ξεναγούς και τον Πολιτικό ηγέτη της Τουρκίας;

6. Γιατί επιτρέπει στο πνευματικό του λειτούργημα να είναι εμπορικό λειτούργημα της χώρας στην οποία τυγχάνει να βρίσκεται ο Ιερός Ναός της Αγίας Σοφίας;

7. Μείωσε την πνευματική υπόσταση του Επιχώριου Αρχιερέα η πιθανή λειτουργία από Ορθόδοξους Χριστιανούς;

Σε αυτό το σημείο πρέπει να εκφράσω όμως πως με ανησυχεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι ο αρθρογράφος διαχωρίζει την ορθόδοξη πίστη και εκκλησία σε Ελλαδική και μη Ελλαδική γράφοντας ότι «και η Ελλαδική Εκκλησία δεν έχει επίσημη ενημέρωση για το ζήτημα..». Θα ήθελα ο αρθρογράφος σας να απαντήσει τα εξής ερωτήματα που απορρέουν από αυτήν την ανησυχία μου:

1, Πρέπει να ενημερωθεί η Ελλαδική Εκκλησία ότι ο ναός της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινούπολής έχει βεβηλωθεί από τους απογόνους των κατακτητών της και πλέον λειτουργεί ως Μουσείο; Δε το γνωρίζει αυτό η Ελλαδική Εκκλησία;
2. Πρέπει να αποδεχτεί η Ορθοδοξία την βεβήλωση της μητέρας εκκλησίας όλων των ορθόδοξων πιστών – το ναό της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινούπολής – εις αεί;
3. Ποία ακριβώς ενέργεια «
συνεπάγεται νομοκανονικές (όπως τις αποκαλεί ο αρθρογράφος) κυρώσεις» όπως ισχυρίζεται; Είναι αντικανονικό από έναν πιστό να θέλει να προσευχηθεί στην βεβηλωμένη και εγκαταλειμμένη μητέρα εκκλησία της πίστης του; Και ποίος ακριβώς θα επιβάλει τις κυρώσεις αυτές; Ο Διευθυντής του νομοτυπικού μουσείου «Αγία Σοφία»; Αν όχι,
4. Ποία η δικαιοδοσία του νομοτυπικά σωστού «Ποιμενάρχη» του ορθοδόξου ποιμνίου της πόλης στο μουσείο «Αγία Σοφία»;
5. Τέλος, κύριε αρθρογράφε, ποίος ακριβώς πρέπει να ενοχλείται από την ενέργεια του κ. Σπύρου, οι πιστοί ορθόδοξοι ή αυτοί που έχουν κάποιο συμφέρον στο να διατηρείται βεβηλωμένη και ουσιαστικά ανύπαρκτη η μητέρα εκκλησία της ορθοδοξίας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου